Nimes - Andorra la Vella

28 september 2021 - Andorra la Vella, Andorra

Om exact 10:01 uur vertrokken uit Nimes, het is stralend weer en al snel 24 graden. Eerst een mooie route door de Camarque, een vreemd en on-Frans landschap met veel wilde paarden, stieren en flamingo's en wat ik me herinner van ongeveer 25 jaar geleden erg veel muggen! Via Narbonne en de mooie stad Carcasonne (een lichte lunch) ga ik helemaal binnendoor de Pyreneeën in en het spektakel wat alleen motorrijders kennen voltrekt zich in het prachtige massief. In oppertste concentratie, loeihete banden en remmen kom ik aan in het niet-EU land Andorra en uiteindelijk de hoofdstad. Inderdaad het is een rijk en aangeharkt landje van uitzonderlijke schoonheid, een beetje Monte Carlo wel..

Ik verblijf in, denk ik, een van weinige motor hotels, Barri Antic. Geweldig uitzicht vanuit mijn kamer op de 5e verdieping op de bergen. Ik ga hier even uitrusten, vandaag ruim 400 km, de Trophy staat in een parkeergarage, ik ga morgen wandelen door de stad! Overmorgen wacht Spanje.

Room with a ViewAndorra la VellaBarri Antic, Paulaner on draft.