Bourg en Bresse naar Nimes

27 september 2021 - Nîmes, Frankrijk

Vanmorgen vertrokken met 16 graden en bewolkt weer, via de RN naar Lyon, door de stad langs de brede grijs-groene Rhone. Na Lyon werd het direct wat warmer en veranderen de dakpannen van de huizen in karakteristieke mix kleuren. Ook zijn er wat hoogte verschillen, na Valence gaat het ook anders ruiken, kruidiger en zwoeler. Het is inmiddels 22 graden op het dashboard van de Trophy. Bij Orange en Avignon gaan we even de Vaucluse in en zie je links steeds de Ventoux liggen. Aangekomen in Nimes is het 26 graden en ik ben weer blij dat ik een douche kan nemen. Enig vocht bijvullen met zicht op de arena. Vandaag 340 km, lekker gereden.

Arena Nimes

1. Guido Havelaar:
    28 september 2021
    Mooi plaatje en bekend terrein! Heel veel plezier en veilige kilometers, groet Guido
  2. Erwin Castricum:
    Thanks mate!
  3. Rob:
    28 september 2021
    Erwin, je bent op vakantie hoor! Geen ouwe Romeinen en dat soort ouderwetse toestanden, deze weken! :-)
  4. Erwin Castricum:
    28 september 2021
    Ik ben bij het theater in Nimes geen Romeinen tegen gekomen, en al helemaal niet in maliënkolder😁
  5. Judith Castricum:
    28 september 2021
    Voor mij ook bekend terrein van zo,n 25 jaar geleden. Lekker bezig broer, gelukkig rij je met de motor goedkoop want hier is de benzineprijs bijna 2 euro de liter. Bijna bierprijs!!
  6. Erwin Castricum:
    28 september 2021
    Andorra 1,22 per liter! Gekkenhuis!