Alicante naar Zaragoza

13 oktober 2021 - Zaragoza, Spanje

Ik vertrek om 10:30 u richting Zaragoza, bergketens en akker/tuin bouw wisselen elkaar af, na 14:00 gaat het even serieus omhoog en weer naar beneden, 5 km met 8% dalen dan moet je goede remmen hebben als vrachtwagen, aan het einde is een grindbak met een crash zone. Er is ook een bosgebied, licht glooiend met goede wegen waar je maar liefs 59 km inzit! Dat redt je op de Veluwe niet! Rond half drie ter hoogte van Teruel  besluit ik de snelweg op te gaan, het moois is nu wel op. Vlak daarna zie ik een grote school verkeersvliegtuigen staan, veel Lufthansa en BA toestellen, er wordt nog steeds minder gevlogen en ze kunnen in de winter beter hier staan dan in de natte en koude thuislanden.

Teruel airport

Overigens als ik Spanje bekijk, zoals ik het nu heb doorkruist, zie ik een woestijn. Bijna alles is droog, dor en stoffig. Toch krijgt men, zoals wij in Nederland het water overal weg, hier het water overal waar het nodig is om spul te verbouwen.

De laatste 187 km gaan dus met gezwinde spoed en met de Auto Pilot aan, ik heb bij het tanken een flesje water in mijn jas gestopt waar ik af en toe een slokje van neem. Onder het rijden met 133 km/u?  Ja!  Mijn motor is heel stabiel en door de AP heb je beide handen vrij. Medeweggebruikers kijken wel eens vreemd op als ik beide handen op de tank heb liggen!😋 Even na vieren zie ik de prachtige kerk ver weg weer liggen als ik de rivier de Ebro over ga. Deze foto is van mijn eerste bezoek.

El Pilar

Inchecken  bij Ibis aan de rand van de stad, Triumph staat in de parkeergarage uit te rusten.  Het was 530 km met een gemiddelde snelheid van 91 per uur, nu wel netjes toch?  Douche en even wat drinken, het is nog 22 graden maar de korte broek blijft nu in de koffer, het wordt snel wat frisser na zessen.

Zaragoza 17:09 u