Tourtje in omgeving

8 oktober 2021 - Tarifa, Spanje

Wegens ontwenning verschijnselen klim ik vandaag weer op de Triumph. Ik ga even naar Tarifa, het echte einde van Europa.  Op de weg daarheen door een glooiend landelijk gebied met veel kurkeiken (als de stammen rood zijn is de bast net geschild) het duurt dan een jaar of 10 voor het weer aangroeit.

Cork oaks

Ook veel parasoldennen en: honderden ooievaars, op elke paal en in grote platanen zit een nest, soms met pa en ma er nog op. Ze berijden zich voor op trek naar Afrika voor de overwintering. Ook vreemd, katoenteelt in de vlakke dalen, het is hier kennelijk warm genoeg. Over warm gesproken, ik vertrek met 21 graden om 10 uur, na de lunch tikt de dashboard meter al 31 aan! In Tarifa zet ik de motor even op de parking vlak voor de toegangsweg. Helaas is het eiland niet toegankelijk. Links de Middellandse Zee en rechts de Atlantische Oceaan, er wordt hier ge-kite-surft alsof het leven er van af hangt!

Tarifa map

Two seas

Afrika (Marokko) zien we liggen op maar 14 kilometer.

Afrika

Na Tarifa ga ik door het Los Alcornocales Natural Park terug naar het zuiden. Een ritje vandaag van 240 km, en het laatste stuk door het natuur park is 60 km aaneengesloten keihard sturen door de bergen! Omdat ik geen bagage aan boord heb ging de vering en demping vandaag op 'sport' zodat de banden wat beter aan de weg blijven plakken.

Pass1

Pass2

Een van de vele passen die ik gereden heb op de C 3331 een weggetje wat daar toevallig loopt.

1. Jennifer Van Herpen Tichy:
    9 oktober 2021
    Hi Erwin, wat gaaf dat je al een end op weg bent, wilde je nog bellen maar dat kwam er maar niet van. Ik wens je veel plezier, leuke ontmoetingen en wat avontuur ! Ik blijf je zo nu en dan volgen, ziet er goed uit, liefs en groetjes Jennifer
  2. Erwin Castricum:
    9 oktober 2021
    Hoi Jennifer, neem de tijd, dat doe ik ook!😘😘😘 Het is heel speciaal deze trip!
  3. Jennifer Van Herpen Tichy:
    Heey Erwin, doe ik 😘 enjoy 😘😘