Toledo - Cordoba

4 oktober 2021 - Córdoba, Spanje

Na een koele nacht, vanmorgen was het 11 graden toen ik even na 09:00 u wegreed uit Toledo, voor de zekerheid een extra laagje kleding aan getrokken, onderweg zelfs de handvatverwarming aangedaan. Ik had gisteren de route al uitgestippeld zodat we door een paar natuurgebieden rijden, na een uurtje onderweg lopen er uit het niets ineens 3 baby wilde zwijntjes dwars over op 50 meter! Snel van het gas af, voor hetzelfde geld komt die moer ook uit de struiken vandaan! Het loopt goed af. Wat ook opvalt zijn de veel grotere olijfbomen in de natuurgebieden, de commerciele kwekers houden ze liever klein dat is efficienter werken. Onderweg zie ik een paartje enorme roofvogels (dik 2x formaat buizerd) en later boven een vlakte een stuk of 10 gieren die rondjes zweven. Formaat deur, zeg maar. De natuur is mooi, de wegen redelijk maar het wordt niet echt spannend. Er zijn een paar leuke 'doordraaiers' , bochten die veel langer doorgaan dan je had gedacht, soms wel 180 graden of meer om een berg heen. 360 graden komt ook wel voor, dan zit je op een rotonde😁 Even tanken ( E95 doet hier ongeveer 1,45 per liter) en lunch in Alcaracejos, na een uurtje duikt Cordoba op. Ik check in bij een alleraardigst hotelletje: Puerta de la Luna, mooi moderne kamer met balkon midden in de Puerta! Het 24 graden  ik ga een pint vatten!

La Luna 3La Luna2La luna1

1. Judith Thomson:
    6 oktober 2021
    Mooie foto's!
  2. Erwin Castricum:
    6 oktober 2021
    Thanx Judith! Gewoon met de Samsung tellie!