Europe's End

18 september 2021 - Uitgeest, Nederland

Beste globetrotters en thuisblijvers,

Als alles goed gaat, Europa de grenzen openhoud en het reizen toestaat, vertrek ik zaterdag 25 september, samen met mijn Triumph Trophy 1215 SE ( een dikke 3 cilinder met 134 PK ) naar het zuiden.

De route loopt globaal via de streken Lorraine, Ain-Jura, Gard, Andorra, Aragon, Toledo, Cordoba, Granada naar Gibraltar, een tripje naar Tarifa hoort daar ook bij, 14 kilometer zwemmen naar Afrika! In Andorra en de Spaanse steden blijf ik wat langer, er is heel veel moois te zien.

Wellicht via de Tabernas Dessert (waar bijv. Once Upon a Time in the West uit 1968 is opgenomen, o.a. de boerderij waar de gehele familie wordt uitgemoord staat daar nog) en dan weer terug naar het noorden. Via Alicante (hier ga ik lekker even in de Méditerranée zwemmen) en dan terug via Zaragoza naar de Pyreneen en naar Cahors een grappig plaatsje wat ligt op gelijke afstand van de Atlantische Oceaan, de Middellandse Zee en de Pyreneeën! Vandaar naar Beaune, de hoofdstad van de Bourgogne, deze plaats ken ik als mijn broekzak net als de wijnen! Van Beaune naar Luxemburg stad en het laatste stukje de volgende dag naar huis. Ik verwacht zo’n 7000+ kilometer te maken in uiterlijk 3 weken. Ik verwacht ook dat ik de motor daarna enige tijd niet meer aanraak….
In dit reisblog laat ik jullie weten waar ik zit, hoe het weer is of de keukens op orde zijn etc. Regelmatig zal ik foto’s plaatsen van de schoonheid van Zuid -en Midden Europa.

Groetjes, Erwin

1. Margret Vrouwe:
    21 september 2021
    Heel veel plezier en mooi weer.
    Erg leuk om te zien waar je allemaal komt.
    Die 7000 km. Heb ik in 2 jaar gereden, maar dat is met eenscootmobiel