Cordoba naar Gibraltar

6 oktober 2021 - La Linea de la Concepción, Spanje

Laat vertrokken uit Cordoba, na ruim een uur sturen wordt ik die olijfbomen wel zat, miljoenen staan er hier! Na wat glooiend akkerbouwland rijdt ik de provincie Malaga binnen en het uitzicht verbeterd aanzienlijk, of je zegmaar het Gooi inrijdt. Na een paar heuvels lunch in Ronda, kip pasteitje met kastanjes en wilde paddestoeltjes, heel smaakvol.

20211006_132316

Daarna gaat het feest beginnen: montaña!! Dit is iets wat alleen motorrijders begrijpen, je hartslag versneld iets, de eerste 2 kilometer moet je er 'nog even in komen' maar dan gebeurt het: The Flow; een soort trance waar je een wordt met je machine. Gelukkig waren hier wat 'mirador' stop plaatsen bedoeld om van het prachtige uitzicht te genieten. Onderweg in de bergen heb je geen tijd om te kijken, een bocht missen is het ravijn in! Ik heb hier dus een paar plaatjes kunnen schieten zodat jullie echt kunnen zien dat ik hier ben en bijvoorbeeld niet in Wijk aan Zee

(alhoewel dat een geweldig dorp is!)

20211006_14163120211006_14164620211006_141721

20211006_143424

Als ik lekker aan het raggen ben krijg ik altijd zo'n grijns op m'n bakkes.😋

Ik zag het al even uit mijn ooghoekjes, op 60 kilometer bij een pas van 1000 meter toch ff een foto: je kunt The Rock hier al zien!

20211006_144845

Even inzoomen:

20211006_144858

Ja hoor dat is 'm!

Nog een 40 km door mooi groen berggebied en slingerende wegen en daarna langs een petrochemie complex ligt zij opeens daar: La Méditerranée.

20211006_153621

Met op de achtergrond Gibraltar! Ik ben er! Dat is te zeggen halverwege, ik mot ook nog terug! Ik heb nu 3113 km gedraaid en heb ruim 40 uur in het zadel gezeten. Ik blijf hier 4 dagen om de Britse boel eens goed aan de tand te voelen! Overigens slaap ik in La Línea de la Concepción, een van de nieuwste steden van Spanje, en de grensplaats tussen Gibraltar en Spanje. Morgen gaan we zien hoe dat zit.

1. Margret Vrouwe:
    6 oktober 2021
    Mooi hoor.
    Je hebt wel mazzel dat je de rots van Gibraltar ziet.
    Wij hebben toen 2 x mist gezien😂😂
  2. Erwin Castricum:
    6 oktober 2021
    Dat heb ik ook wel eens gehad met de Mont Ventoux, 1,5 uur naar boven karren, steenkoud en niks te zien!😂