Andorra la Vella - Zaragoza

30 september 2021 - Zaragoza, Spanje

Vanmorgen om 10:00 uur vertrokken uit de parkeergarage, frisse 13 C en bewolkt. Eerst even een omweggetje via een pas naar Spanje kleine prachtige kronkelroute, maar bovenin verboden voor tweewielers, onverhard en link, dus weer terug en de normale route naar Zaragoza, overigens zonder snelwegen, we willen niet in slaap vallen. Zodra de Pyreneeën ophouden rijdt je een dor en vlak land met mais, varkens, koeien en grasdrogerijen in. Het ruikt hier hetzelfde als in Deurne. De wegen zijn vaak kapot gereden door zwaar agrarisch vrachtverkeer. Overal staan beregenings installaties en er lopen veel kanalen om het water aan te voeren. "Het Spaanse graan heeft de orkaan niet doorstaan" wat een stofbende! Af een toe een paar bochtjes door een mini bergje dat is het wel. In de provincie Zaragoza wordt het wat groener. Onderweg een leuke tostada met dunne runderham en pittig kaasschaafsel. Ik was om 16:00 uur in mijn hotel in het oude gedeelte van de stad. De Trophy had het eerste plekje vlak voor het hotel. Het is 24 C onbewolkt en een 0,5 lokaal bier kost hier 2,90 (!) Welkom in Spanje.

Laatste plekjeTostadaCafé  Orleans